torsdag 2 juni 2011

Tänk om...



Tror du på ödet? Eller en vilja från en högre makt? Tänk om det skulle vara så att du inte har någon som helst påverkan om vad som händer i ditt liv. Att allting skulle vara bestämt av någon annan och att så fort du tänker själv så är det i själva verket en del i ett förutbestämt mönster. Om vi antar att det skulle vara så att någon annan bestämmer över ditt liv, skulle det då kunna vara så att det du tänker bestämmer över någon annans liv?

Någon säger; så är det inte.

Men vänta... Är det inte så att vi styr varandra med våra tankar?
När jag gör mig otroligt ful och flörtar med främlingar på bussen bara för att de då känner obehag, så påverkar jag någon annan. Och är det då mina egna tankar som fått mig att göra så?

Kanske är det så att vi påverkas av andra därför att vi själva tänker?

Vänligen låt bli att kommentera detta inlägget. Tänk istället.

Tänk gärna annorlunda än vad jag gör...
/Geten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar